Transition til AWS cloud

For en stor spiller indenfor kollektiv trafik har vi ledet processen med at migrere en af de mest anvendte apps i Danmark fra fysiske servere til AWS-cloud.

Projektet blev gennemført på ca. 6 måneder fra initiativet blev endeligt godkendt, til den sidste komponent var migreret.

Forud for selve migreringen blev der gennemført et større analysearbejde, for at kortlægge, hvilke komponenter løsningen bestod af, og hvordan API'er kunne ændres og tilpasses, så alle afhængige systemer fortsat kunne anvende løsningen efter migrering.

FynBus Busser ved Odense Banegård Center (Plads Nord). Foto er stillet til rådighed af FynBus

Nyt landsdækkende system

Da FynBus skulle have nyt elektronisk billetsystem, etablerede vi et program til at styre de 11 projekter, der sammen skulle sikre en succesfuld ibrugtagning. 

Da der både skulle indføres en anden teknologisk platform og organisationens forretningsgange skulle ændres, fokuserede vi både på at beskrive de nødvendige forandringer i de daglige arbejdsopgaver og styre den tekniske implementering.


Tag en tur med de grønne busser på Fyn, og nyd en ubesværet tur.

Agil udvikling med 200 mand

Vi etablerede i samarbejde med leverandøren af et stort system, en styret agil proces med 7 Product Owners og Scrum of Scrums med 3 ugers sprintforløb. Leverandøren arbejdede oprindelig efter V-modellen. Forløbet med ændring og slutleverance varede ca. 3 år og var succesfuldt.

Skal I indføre agil udvikling, kan Danish IT Professionals hjælpe med at etablere og drive forandringen samt at følge op på de løbende leverancer.

Kontakt os med det samme. Vi finder den rigtige model og etablerer de nødvendige styringsmekanismer.


Haster projektet?

Mangler I pludselig kapacitet?

Vi kender det alle. Der opstår pludselig en ny situation, som kræver en ekstra indsats.

Vi er klar til at rykke ud med ganske få dages varsel, hvis I har behov for at etablere et nyt projekt, få beskrevet den kritiske vej for et igangværende projekt eller få styr på den afsluttende fase af et projekt.

Vi udfører arbejde i hele Europa, så vi er klar i Gedser eller Skagen med kort varsel.

Nyt administrationssystem

Da en landsdækkende serviceorganisation skulle udskifte deres kundebetjeningssystem, benyttede vi lejligheden til at optimere systemet, så det kom til at svare til de gældende forretningsprocesser.

Vi etablerede derfor en række interviewrunder med personalet der betjente kunderne til daglig, beskrev processerne med overskuelige diagrammer og etablerede et agilt udviklingsforløb med fokus på at færdiggøre ét betjeningsforløb af gangen. 

På denne måde sikrede vi en løbende opbygning af et system som alle kunne forholde sig til og godkende i etaper.
Resultatet var et kundebetjeningssystem, som understøttede de faktiske arbejdsgange og gav hurtigere og bedre kundebetjening.


Ny selvbetjening

Vi har implementeret en ny landsdækkende selvbetjtnings-løsning med integration til legacy-systemer indenfor den kollektive transportsektor. En løsning med selvstændig kundedatabase, komplekse, sammensatte produkter, nemID-integration, CPR-validering, betalingsløsning og optankning, 

I forbindelse med implementering af løsningen skulle etableres et nyt REST-API til legacy-systemet med anvendelse af OAuth2 til brugervalidering og login.

Opgaven blev løst som et program med flere større projekter.